Lake Crystal Wellcome Memorial High School


Det är då denna skola, som står nämnd i rubriken, som jag ska gå på under mitt år i USA. 
 
Enligt Bev (host mom) går det runt 80-90 elever i varje årskuss, så det är inte en jätte liten skola. Jag tycker faktiskt den är ganska stor, men det är väl för att jag är van vid FMG där det totalt går runt 160 elever ^^ 
 
Jag har kollat runt lite på skolans hemsida, http://isd2071.k12.mn.us/secondary, för att se vad dem erbjuder för kurser och aktiviteter! Det fanns faktiskt rätt mycket att välja på, bland annat photagraphy, Webb design och German. Mamma vill såklart att jag ska ta tyska (läste det i grundskolan), men jag är tveksam.. Var absolut inte duktig i det då, har glömt bort det mesta nu och vet inte om jag vill tillbringa mitt år i USA med att läsa ett helt annat språk.. Men vi får se :) 
 
Aktiviteter som dem erbjuder är en hel del och väl blandade. Jag är själv lite intresserad av att testa på Cross Country Running, fast vet inte riktigt om jag skulle klara av det! Ska börja springa lite innan nu, så att jag kommer upp i varv ^^ 
 
Jag frågade Bev om hon visste i vilken årskuss jag skulle bli placerad och hon sa att vad hon hade hört skulle jag bli Junior (11th grade), men att vi skulle prata med rektorn på skolan när jag kom dit och frågade om jag heller ville vara något annat. Jag sa att jag skulle föredra att bli Senior, eftersom jag är 18 och kommer vara en av de äldsta (bland eleverna) i skolan, så vi får se hur det blir med det! :) 
 
Bev berättade också att hon hade en utbytesstudent för 4 år sen som var från Taiwan. Hon har alltså inte haft någon från Sverige, så nu blir det så mycket lättare att köpa present till henne. Behöver ju liksom inte oroa mig över att hon redan har saker. Hon skrev att hon inte visste så mycket om Sverige och såg fram emot att få lära sig mer. 
 
 
 
Översta bilden är skolans loga och den undre är på skolan utifrån. Bilden är tagen från skolans hemsida :)
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback