Ansökt om visum!


Ursprungligen publicerat: 8/4-13

 

Hello!

Nu har jag ansökt om visa online! Sjukt mycket grejer som skulle fyllas i, som tur var hade jag en häfte med en guide från EF vad jag skulle fylla i, i alla olika kolumner.

 

Den roligaste och absolut fånigaste delen var helt klart den med frågorna om ifall jag var terrorist eller inte. Dem uttryckte det inte direkt så, men alla frågor var helt klart baserade på det. Om jag nu var terrorist eller någon annan kriminell människa skulle jag väl ändå inte säga det? Haha, jaja!

 

I denna ansökan var ett foto tvunget att laddas upp på en själv. Det fick inte vara mer än 6 månader gammalt och var tvungen att vara taget i färg mot en vit bakgrund. Dem rekommenderade att man skulle gå till en professionell fotograf och ta det, så pappa och jag gick till ett litet ställe på stan i lördags och fixade det. Hela 400 kronor skulle dem ha för det lilla fotot (5x5cm)! Herregud, trodde jag hörde fel när mannen i kassan talade om priset, men icke sa nicke! Fick fotot mejlat till mig idag och så hämtade jag ut en papperskopia också. Det var seriöst en av de mest osmickrande bilderna som någonsin tagits på mig... Fy, ena ögat vitt uppspärrat och andra lite halvt stängt typ.. hela ansiktet blev jätte snett -.- Men det spelar inte så stor roll, det kommer ju i alla fall att kunna tjäna sitt syfte och förhoppningsvis behöver jag inte visa upp det mer än ett få tal gånger!

 

Nu har jag bara besöket på den amerikanska ambassaden kvar, där dem tydligen ska ställa lite frågor till mig och se så att alla papper är i ordning mm. Detta ska ske den 29 april, så får ta ledigt från skolan den dagen för vi måste åka redan 6 på morgonen och tydligen kan det ta flera timmar (med köer och så).

 

Annars hade jag utvecklingssamtal idag med min mentor och fader. Såg inte dåligt ut nånting, mentorn sa att jag verkat trött under vintern men att efter att USA resan blev bestämd så verkade jag mycket gladare! Det stämmer haha, kan inte vänta tills jag får komma iväg från Sverige och allt här ett tag!

 

OCH, glömde nästan! Var hos en optiker i fredags och fick meddelat att jag är närsynt på höger öga och att det kan  vara orsaken till min ständiga huvudvärk. Så nu har jag valt ut ett par coola bågar, ska få tillbaka dem någon gång nästa vecka, då blir jag officiellt en glasögonorm! Haha! (Y)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback