EF Preperation Weekend: Friday


Ursprungligen publicerat: 29/3-13

 

Efter skolan skjutsade pappa mig ut till Hjälmargården (som då ligger ungefär vid Vingåker, inte Katrineholm som jag sa... fast det är typ samma sak ändå). Många hade åkt tåg till Katrineholms tågstation och hade precis anlänt med bussarna som kört dem från tågstation, så det var sjukt mycket folk. Tog min väska och ställde mig i den långa kön för att få reda på i vilken stuga man skulle bo i. Jag hamnade i stuga 39 med tre andra super trevliga tjejer, vid namn Josefine, Josefin (notera skillnaden med e och inte e på slutet) och Klara, som alla tre också skulle till USA i sommar! Vi fyra hade sjukt mycket tur (enligt mig), för vi var i en av de större stugorna som både hade dusch och toalett inomhus. Några av de inte så lyckligt lottade personerna, hade bara ett rum med ett handfat (som i de flesta fall inte funkade) och fick stå utomhus i kö för att komma till toaletterna eller duscharna! (Ja, jag skrattade lite åt dem, när jag såg dem genom fönstret på mornarna ^^)

 

Stället vi var på låg i alla fall jätte fint bredvid Hjälmaren (en sjö) och var verkligen jätte mysigt, dessutom hade vi tur med vädret så det gjorde ju inte saken sämre!

 

Alla var indelade i olika grupper (vi var typ 180 pers där) och jag tillhörde grupp röd (GO TEAM RED!!!), så vi i röd samlades i vårat grupp rum som låg inne i huvudbyggnaden där vi körde en hel del lära-känna-varandra-lekar, som var ganska underhållande. Totalt sett var vi 26 pers i grupp röd och tror det gällde alla grupper.. Efter det gick vi till den stora kyrkan som fanns där och lyssnade på när EF personalen snackade om USA och försökte förbereda oss så gått det gick på det kommande året. Det fanns även de som skulle åka till England eller Irland också, men dem var i klar minoritet (hörde att det totalt var runt 13 stycken som inte skulle till USA).

 

Framåt kvällen, typ klockan 8/halv 9 åt vi middag; Hamburgare = Apgott och sen var det lite fler aktiviteter, men snart drog alla sig tillbaka till sina respektive stugor.

 

Jag gick runt som värsta turisten med kameran i högsta hugg och fotade allt (dock glömde jag, dum som jag är, att ställa in vitbalansen de första två dagarna så många bilder var det bara att kasta pga av att de var för gula) så lägger upp några bilder i varje inlägg om helgen :)

 

 
Dessa saker fick alla: Tre olika guider (tror jag), en ”namntagg”, ett armband (i gruppens färg, rött äger!), bagagetaggar och USA simkort.
 
 
Alla fick varsin EF-väska (den är snyggare än STS’s väskor iaf..) XD
 
Tjejen och killen med ryggen till är Lovisa och Oscar, de var ledare samt ambassadör i våran grupp.
 
Vi fick en liten rundtur så vi visste vart allt låg.

Några utav personerna i grupp Röd! :D

Bjuder på denna charmiga bild på mig själv (gick för övrigt runt med min coola Iron Man keps hela helgen,förutom när någon annan snott den)
 
Ska skriva några inlägg till om resten av helgen, samt ambassadbesöket men orkar inte skriva allt på en gång xD
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback