EF Preperation Weekend: Saturday


Ursprungligen publicerat: 30/4-13

 

Jag gick upp runt klockan 7 på morgonen för att hinna duscha m.m. innan frukosten, som skulle serveras kl 8 och apropå frukosten så var den jätte god, fanns mycket att välja mellan t.ex. yoghurt, fil, fler olika sorters flinger, gröt och mackor. Mumsigt :3

 

Efter frukosten samlades alla i grupp Röd i grupp rummet och fick då meddelande om att vi skulle förbereda ett uppträdande till kvällen, så det började diskuteras om vad vi skulle göra. Det gick lite segt i början men tillslut bestämde vi oss för att göra ett dansnummer, så basically delade vi upp oss i två grupper - den ena gruppen lärde sig något coolt, vet inte vad det kallades men dem hade iaf med lite breakdans också och den gruppen jag var med i körde på mer lyrisk dans, när vi sen dansade upp detta så körde vi som en dansbattle typ. Efter att vi övat på detta en stund, var det föreläsning i kyrkan igen. Denna gång var Andrew (en amerikan som jobbar på EF kontoret i Boston) som pratade mest. Det gicks igenom en hel del och vi fick ställa frågor om det var något vi undrade över.

 

Till lunch fick vi lasagne, det var gött och sen var det lite aktiviteter med gruppen. På kvällen framträdde alla grupper med sina nummer och tävlade om vem som skulle vinna. Förutom att vår "DJ" failade lite med musiken, gick det bra för oss haha! Men vi vann inte, det gjorde Rosa laget som spelade upp något slags drama tror jag om High School Spirit. Vi kom dock tvåa, så det är ju alltid något ;D

 

Vi fick lära oss "EF Dansen", det var väl lite halv kul fast jag fick en känsla av att vi var tillbaka på lågstadiet typ. Speciellt när dem berättade att vi skulle överraska föräldrarna med denna dans dagen därpå... Jaja, i USA kommer jag antagligen att bli behandlad mer som ett barn än jag är van vid, så det är väl bara att vänja sig! ^^'

 

Fotografen gick runt och tog kort på alla typ, dem kastade ut sådana där lysrör som man bryter och så lyser dem i mörkret, så tror han fick en hel den coola bilder.

 

Kvällens agenda avslutades vid 23:00 med "Candle chat", då vi satt i vårat grupp rum med ljus tända och reflekterade lite över dagen. Jag var så trött att jag somnade där jag låg på golvet och var övertygad om att jag skulle somna i samma ögonblick som jag la huvudet på kudden i min säng. Josefin, som hade sängen över mig (våningssängar), verkade också helt slut. Men som genom ett trollslag var vi klarvakna, så det slutade med att vi låg och pratade högt fram tills halv 3 på natten. Haha, vi var ganska flumma och det konstigaste av allt var att vi snackade om politik, Nord Korea och andra viktiga grejor samtidigt som vi skrattade sjukt mycket. Stackars Josefine och Klara som försökte sova xD

 
Frukost, nomnomnomnom :3
 
Grupp Röds grupprum (vi hade typ det minsta rummet av alla grupper)
 
Den coola dansgruppen
 
Den lyriska dansgruppen
 
Chillar lite ute
 
Mitt foto av himlen blev fotobombat av den här glada tjejen, haha!
 
Jag taggar showen med min röda ansiktsmålning!
 
Grupp Vits framträdande, tror dem körde Hakuna Matata :)
 
Jag och Anna C:
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback