Tiden går fort och långsamt på samma gång!


Ursprungligen publicerat: 23/4-13
 
Tja!

Precis som rubriken säger så går tiden sjukt snabbt fram, men ändå känns varje sekund som en evighet. Låter det konstigt? Jag håller med i sådana fall! Men om jag tänker tillbaka på tiden sen nyår så har det gått OTROLIGT fort, men ändå verkar jag stå still mitt i tiden just nu... Känns väl bara så för att jag längtar så sjukt mycket efter att få åka iväg!

 

Det börjar i alla fall hända saker nu; på fredag, efter skolan, så ska jag på preparation weekend i Katrineholm med resten av alla svenskar som åker som utbytesstudenter i år (är osäker på om det är alla som åker som utbytisar eller bara dem som åker till USA... troligtvis alla). På söndag är det ettt informationsmöte som föräldrarna också ska vara med på. Ser fram emot helgen jätte mycket, ska bli jätte kul att få träffa andra som ska åka iväg!

 

På måndag ska jag åka tidigt upp till Stockholm med pappa för att gå på visum intervjugrejen på amerikanska ambassaden. Ansökte om ledigt från skolan för två veckor sen eller något och igår så fick jag reda på att jag ändå hade studiedag så det var ju väldigt lägligt! Har så mycket att göra i skolan just nu, så det skulle inte varit bra att missa en hel dag.

 

Fick reda på i söndags att en tjej som jag träffade när jag var i Oxford på språkresa med STS sommaren 2010, också ska åka till USA i höst med EF. Vi snackade ett bra tag om olika saker rörande USA året och hon skulle också till lägret i helgen så kommer väl träffa henne där. Kul! :)

 

Mitt i allt skolstress och längtan har jag dessutom gått och skaffat glasögon! Så nu är jag officiellt en liten glasögonorm (inte på heltid dock xD). Ganska snygga är dem i alla fall, så det är inte allt för hemskt haha och (jag glömde nästan) jag har fått sommarjobb! :D Sjukt glad för det, ska jobba på Stadium Sports Camp i Information/Bank, så nu kommer jag inte vara helt pank när jag kommer till USA  ^^

 

 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback