Senaste veckan


Den här veckan är inte riktigt slut än, även om det känns som söndag då vi var lediga igår, men jag tänkte dra igenom den snabbt ändå.
 
I måndags var min och Lizzs första Tae Kwon Do lektion. Det är vi och en grupp med 7 åringar, men det är kul ändå hahah! Kändes i kroppen också att jag hade rört på mig dagarna efteråt. Det var också Veteran's day eller nått, typ en slags helgdag för att ära alla de som tjänat militären på något sätt. 
 
Onsdags var det Tae Kwon Do igen och Ingrids födelsedag, så efter att jag var klar med Tae Kwon Don, gick jag till Wanda och Dave för att äta tårta :3
 
I torsdags följde jag med Lizz hem. Var meningen att jag skulle sova över där, men hennes mamma var inte hemma och enligt EF regler måste en vuxen person över 21 vara hemma... -.-' Så hon fick skjussa mig tillbaka till Lake Crystal. Men vi hade trevligt ändå. Hon har världens sötaste hund; en blanding mellan en Golden Retriver och en Pudel. Ser ut som en isbjörn :'D 
 
Fredags var vi som sagt lediga, så vi (Amy, Wayne, Paityn, Taitem, Sarah och jag) var inne i Mankato och shoppade. Är nästan klar med all julshopping nu :) Innan vi åkte in till stan var det en kvinna här för att inspektera huset för Amys daycare. Hon var här drygt 3 timmar, men tillslut fick Amy tummen upp! Hon är väldigt glad över det, så nu har hon 6 dagar kvar på sitt gamla jobb och sen planerar hon att öppna sin Daycare runt början av december. :) 
 
I morse lagade jag pannkakor (svenska) åt familjen här. Dem var mycket uppskattade. :) Sen övningskörde jag med Wayne i kanske 2 timmar, han sa att jag börjar bli bättre med svängar och att hålla hastigheten, pluggade lite U.S. History och gymmade i drygt 1 timma. 
 
 
 
 
 
 
Kommentarer
Postat av: becka c

Åh vad kul det låter med tar kwon do lektionerna! Åtminstone rör en av oss på sig! Känner du för att skypa idag söndag typ kl 22.00? Kram!

Svar: Om jag är hemma då! Är just nu o avslutar julshoppingen ;)
Elvira

2013-11-17 | 11:19:15
Postat av: Mamma

Låter som en bra vecka. Har du kommit förbi krypkörningsstadiet redan? Kul med träning är det självförsvar eller attack?? Här har inte julhandeln kommit igång riktigt det är inte så mycket människor på stan ännu men det kommer nog!

Svar: Det är både och :) haha, Wayne lät mig inte krypköra, det var ut på vägen direkt och gasen i botten (enligt mig) xD
Elvira

2013-11-17 | 17:32:34
Postat av: Anonym

Hej kan inte du ha ett frågor och svar inlägg?
Här kmr några frågor isf:
Är highscool som i filmer, typ att cheerleder och fotbollskillarna är de populära och att det typ är fest hela tiden?
Var alla hjärtansdag kul? Fick du nåt, och gav du nåt?
Vilken organisation åker du med?
Vad är bra respektive dåligt med den?
Vilka regler har din vfamilj satt upp åt dig?
Vilka regler har organisationen?
Gick du på nån sport innan så att du var tillräckligt bra för att vara med i laget Sverige?
Är det lätt elr svårt att komma in i gäng?
Jag har E, G i engelska, tror du att jag klarar mig på det om jag åker till USA?
Hur är människorna där?
Och killarna hur är dem?
Tack!

Svar: Jag publicerade ett inlägg med svar på dina frågor! :)
Elvira

2014-03-20 | 12:25:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback