Olika uppfattningar


Läste en annan utbytesstudents blogg och blev full i skratt när jag läste några av inläggen. På något sätt har hon fått uppfattningen om att Sverige (och Europa) är efter på ganska många fronter om man jämför med USA. 

Detta var bara fullkomligt skrattretande då jag har tyckt enda sedan jag kom hit att USA är ganska rejält mycket efter Europa. 

Mode och musik är så gammalt för mig här. Modet är utsvängda jeans med bling bling på, typ sånna vi hade under 90-talet och början av 2000. Musiken som spelas här spelades för flera år sedan hemma. 

Aja, tyckte bara att det var lite kul att man kan uppfatta saker på så olika sätt. Vill bara säga att hittills så är Sverige så sjukt mycket bättre än USA haha, men det är ok här också ^^


Kommentarer
Postat av: Mamma

Kanske är det även så att det skiljer sig mycket mellan olika delar/orter i USA. Du har ju bildat fin uppfattning med hjälp av de intryck du fått där du befinner dig + tidigare erfarenheter. Det kanske är annorlunda på en annan plats. Sverige är nog inte så tokigt även om mycket kan bli bättre här också!

2013-10-18 | 09:28:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback