Flight Schedule


Idag skickade Bev (min host mom) ett mejl till Sarah och mig med våra flygtider och vilken "runda" vi flyger. Sarah visste sin flygtur sedan ungefär en vecka tillbaka, men det enda jag visste var att jag skulle flya 28 aug 07:35 AM. Nu vet jag resten också!
 
Min resa till USA kommer se ut så här:
 
Kommer alltså flyga från Sverige till Amsterdam 07:35 AM - 09:40 AM. Från Amsterdam flyger jag sedan 10:55 AM till Chicago och landar där local tid 01:05 PM (i Sverige är klockan då 07:05 PM). Från Chicago går flyget 05:30 PM till Sioux Falls (South Dakota) och då kommer klockan vara 07:06 PM (02:06 AM i Sverige).
AM är från 12 på natten till 12 på dagen och PM tvärtom så AM är förmiddag/morgon och PM eftermiddag/kväll.
 

Sarah flyger direkt från Frankfurt till Chicago och sen är vi på samma flyg till Sioux Falls :)
 
Både Amsterdam och Chicago är två jätte stora flygplatser, så är lite nervös över hur jag ska hitta... Men det går nog bra! ;D
 
Åh juste, Bev skrev också (fast i ett annat mejl) att både jag och Sarah kommer bli registrerade som Seniors! Ah, är så glad :DD
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback