Sometimes you don't know what to feel.


Idag har varit en dag med blandade känslor. 
 
För det första fick jag min preliminära avresedatum, vilket var någon gång i slutet av augusti.. typ den 27 tror jag eller något, så det var ju skönt och gjorde mig glad. 
 
På kvällen så stack jag till en av mina bästa vänners 17 års fest, med avskit att inte stanna där speciellt länge, då jag imorgon ska upp tidigt för att agera bröllopsfotograf på min morbrors bröllop. Det var trevligt, men jag var inte direkt på fest humör och då händer det att man kan bli lite nedstämd av de mest dumma sakerna - vilket jag blev. 
 
Bestämmde mig mer eller mindre för att dra hem halv 12 och tog då en promenad ner för Kungsgatan till Norr Tull där jag planerade att ta spårvagnen hem. På Kungsgatan ligger flera saker, bland annat mitt gymnasium FMG (Film och Musikgymnasiet). Kan helt ärligt säga att jag kände ett litet stygn i hjärtat när jag tänkte på att jag inte kommer tillbaka dit i höst. Och detta trots att jag det sista halvåret av tvåan verkligen vantrivdes. 
 
Annat som finns på Kungsgatan är Ica Strömmen och ja, det låter dumt och fånigt men jag kommer sakna fina Ica! Alltid bra erbjdanden (billigt godis) och goda sallader att köpa. 
 
Det låter kanske patetiskt att nu börja tänka på att jag kommer sakna, speciellt då det är ganska konstiga och tråkiga saker - men det är i alla fall familjärt. 
 
Jag är fortfarande övertygad om att jag behöver komma härifrån ett tag. Om denna kväll, trots mitt dåliga humör, gav mig nånting bra så var det påminnelsen att jag inte vill vara här just nu. Behöver en paus från detta land, denna stand och allt...
 
Nu ska jag måla klart mina naglar och sen ska jag sova! 
 
Natti natti <3 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback