Walmart, garage sale, german and another bar


Ska försöka hålla mig till svenska i detta inlägg, ni får ursäkta om grammatiken blir lite fel ^^ 
 
Igår hjälpte vi först Bev att tvätta hennes bil. Till lunch åt vi en jätte god hemgjord sallad med egenodlade grönsaker! (Lite nyttiga är vi faktiskt!) Sen åkte vi in till Mankato för att bland annat leta efter en laptop till Sarah och en iPhone till mig. Vi hittade båda sakerna, men köpte inget eftersom vi ville se om det fanns bättre priser någonannan stans. 
Vi var inne på en affär som jag tror hette "Sam's Club", där dem hade typ allt från laptops, kameror och mobiltelefoner till kläder, mat och hygienartiklar. 
 
En av Bevs vänners mamma dog för ett par dagar sen så vi var några minuter på en minnestud (tror jag det kallas) för henne. Bara en kort stund så att Bev kunde visa sin respekt. 
 
Efter det åkte vi till en bar som hette Circle Inn, där trots din tidiga timme (typ fyra elr 5 på eftermiddagen) var en hel del glada människor som drack och skrek (det var väldigt högljutt). Där träffade vi några av Bevs vänner, som var jätte trevliga och roliga! 
 
Sarah och jag fick en mindre kulturchock, eftersom ingen av oss var vana vid att man tog några drinkar på en bar mitt på dagen och sedan körde bil direkt efteråt. Vi frågade Bev om det senare och hon sa att reglerna för "drinking and driving" håller på att bli strängare, men att dem än så länge är ganska "slappa". 
 
Efter att vi varit på Circle Inn i nästan 4 timmar, drog vi vidare till "The upper side of Mankato" för att Bev ville visa oss en riktiga garage sale (typ en loppis som man har i sitt garage). Vi hittade en ganska stor en och det visade sig att kvinnan som hade den kunde prata tyska så hon och Sarah pratade på rätt så bra. Sen hittade jag en film (The talented Mr. Ripley) som jag tänkte köpa men mannen som också hade denna loppis sa att jag kunde få den gratis! :) Kvinnan gav oss i alla fall sitt namn och nummer och sa att hon ville träffas igen och dricka kaffe eller nåt, så det var ju jätte kul hahah! :D 
 
Sist men aboslut inte minst, innan vi åkte hem igen, åkte vi till WALMART!!! Jag pratade typ konstant om det hela dagen hahah, så Bev tog bilder med Sarah och mig stående under Walmart skylten och sen fotade jag ganska mycket inne på Walmart med Sarahs iPhone xD Allt var i så sjukt stora förpackningar där! Allt är stort här... vägarna, bilarna, (människorna), maten, shampooflaskorna ^^ 
 
 
Sarah och jag under Circle Inns skylt
 
 
Insidan av baren
 
 
En av Bevs vänner (som jag tyvärr har glömt bort namnet på). 
Han sa att han skulle ta med Sarah och mig för att "ice fishing" vilket
jag tror är detsamma som pimpling på svenska. :) 
 
 
Sarah, jag och kvinnan som hade the garage sale (hon som prata tyska). 
 
 
Sarah och jag utanför Walmart :'D
 
 
Walmart
 
 
Walmart
 
 
Köper folk verkligen detta... VIDRIGT! (ostbollar äre företsen) 
 
 
En rullstol med en shoppingvagn, som man kunde låna på Walmart. 
 
 
Slutligen, detta är vad vi köpte: En stor påse MnM, lite olika sorters flingor, bananer (NYTTIGT),
chokladdounuts xD och lite annat jag inte riktigt vet vad det är ^^ 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentarer
Postat av: [email protected]

Hoppas ni inte anammar alla saker, köra på fyllan, extremt mkt kolhydrater,...:). Bev verkar fantastisk som tar er med på allt!!! Det behöver ju inte vara så stora saker man är med om för att det ska ge något intryck, Sarah och du ser ju fortfarande skillnaderna mellan era olika länder/kulturer det är en stor tillgång kul att ni reflekterar. Så småningom vänjer ni er och lägger inte märke till detaljer längre passa på ta in och NJUT!

2013-09-01 | 09:15:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback