Kvällsbakning


Satt och gjorde ingenting, när jag plötsligt fick en önskan om att baka något. Klockan var 21:30 och far min tyckte att det var alldeles för sent för att sätta igång och baka, men det lät jag mig inte stoppas av. Problemet var bara det att jag på senaste tiden haft lite dåligt samvete över allt sött jag äter, så först var jag tvungen att komma på något som ändå var relativt nyttigt (eller som iaf lät nyttigt). 
 
Min bästa vän Google hjälpte mig hitta ett recept på "Nyttiga muffins", vilka då innehöll havregryn, grahamsmöjl, raps olja, (lite socker), ägg, rapsolja, (vetemjöl), bakpulver, yoghurt och salt. Låter inte det sjukt nyttigt?! I mina öron låter det som värsta hälsokuren ;3
 
 
 
Bra som jag är på att baka (tillskilland från att laga mat är jag faktiskt ganska duktig på att baka), blandade jag ihop en liten provomgång (halverat recept). Det gick på några minuter och sen var det bara att skjussa in dem i ugnen. Dem blev inte klara inom 8 minuter som recepetet sa, men jag kanske gjorde mina lite större än vad som var förutsatt. Efter ungefär 12 minuter tog jag ut dem och det luktade inte helt fel asså. 
 
 
Bjöd pappa och mig själv på varsin efter att dem svalnat en aning. Så vi satt och kollade på Kobra, medan vi mumsade på nybakta nyttiga muffins och te. Och vet ni vad? Dem blev inte alls tokiga, riktigt goda faktiskt! Ska helt klart baka dem igen någon gång :) 
 
Men nu är klockan mycket och jag har faktiskt skola imorgon, inte sommarlov än men snart så! Ska försöka skriva klart en engelska uppgift och sen ska jag krypa ner i sängen. 
 
Godnatt och dröm sött (om choklad, muffins och sånt) :D 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback