I know who you are...


Ursprungligen publicerat: 21/3-13

 

Halloj!

I går kom frågan upp vid middagsbordet hur vida jag hade skickat över försäkringspapperna till EF eller inte. Min pappa var helt övertygad om att han hade scannat in dem och skickat dem till mig och jag var lika övertygad om att han bara hade drömt allt, för jag hade då inte skickat in några sådana papper. Efter att vi skrikit på varandra (för han lät mig aldrig prata klart, stolt som han är vill han ju inte ha fel) ett tag, kom vi fram till att vi inte alls hade scannat in några som helst försäkringspapper och ännu mindre skickat dem till EF. Nu är det så här att om man vill ha en egen försäkring och inte använda sig av den EF har, kallad Erika, måste man ansöka om att få den försäkringen man vill ha godkänd från EF. Så jag fick i uppdrag att ringa till EF kontoret för High School Year Abroad idag och fråga hur vi skulle göra för att få min försäkring godkänd.

 
Jag vet aldrig riktigt hur jag ska börja ett samtal på telefon, med en person som jag aldrig träffat så jag körde på "presentations stilen" (som jag nu så fint har döpt den till).
 
Samtalet började så här:
EF: EF High School Year, Pernilla!
Jag: Hej, mitt namn är Elvira Garp.. Jag ska åka med er till USA i höst..
EF: (Pernilla) glatt: Ja, jag vet vem du är!
Jag: Öh... vad bra..! *fett ställd*
 
Hahah, vet inte om det är bra service eller bara konstigt och lite läskigt! Hur kan dem hålla ordning på alla som ska åka med dem liksom ^^   Men det är väl bra att dem gör det antar jag. Och jag fick svar på min fråga! Hon skickade ett mejl och bifogad pappret som ska fyllas i med information om försäkringsbolaget jag vill ha typ :)
 
Varje dag som går så är det en dag närmare min avresa (även om jag inte vet när det blir än!) Längtar tills jag får veta vart och till vem jag ska! Och tiden går så otroligt fort nu också, den bara springer förbi; nyss var det sportlov och jag var i Österrike och nu är det bara en vecka kvar tills Påsklov och typ mindre än 90 dagar tills sommarlovet! :DDD
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback