Saker jag saknar


Det är nu två månader sen och 12 dagar sedan jag lämnade Sverige och allt normalt. Denna tid har till största del innehållit så mycket nytt att jag inte riktigt tänkt på vad jag faktiskt saknar från hemmifrån, Nu är allt nytt dock gamalt och känner att det finns saker jag verkligen stör mig på här. Typ skolan, eller fängelset, som jag anser är ett bättre namn. Jag överdriver inte, det är ett fängelse både till det yttre och det innre, jamenar kolla:
 
 
FÄNGELSE!
 
Men det här inlägget var mer för att lista de top 3 SAKER (inte människor inkluderat) som jag saknar mest.
 
1. Spårvagnar
 
 
Det är sjukt frustrerande att inte kunna ta sig någonstans utan att åka bil. Till och med i den här lilla hålan jag bor i tar dem bilen till allt! Jag anses vara galen om jag promenerar de 10 minuterna till mataffären här... Människor frågar: "Why where you out walking yesterday? Wasn't there anyone to give you a ride? I felt so sorry for you" Liksom VA?? Jag gick för att jag VILLE gå!! Herregud människor, vi fick ben för att använda dem. 
 
2. Mörkt bröd
 
 
Åh vad jag saknar smaken av nybakat mörkt bröd! Här kallar dem det lite halvt ljusbruna bördet mörkt... Haha, även om det är ganska gott så saknar jag verkligen riktigt bröd. D.v.s. inte rostbröd. Kommer äta ihjäl mig på mörkt bröd när jag kommer hem! 
 
3. Filmjölk
 
 
Det var inte förens idag som jag insåg hur mycket jag saknade filmjölk. Googlade på vad amerikanarna kallade det, men när jag försökte förklara det för Amy och Wayne så förstod dem inte vad jag pratade om. Det finns så sjukt mycket olika sorters flingor här och jag önskar att jag kunde få äta dem med filmjölk :'( 
 
 
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Mamma

Det är bra att tänka efter lite! Kul inlägg.. Det går nog inte att skicka filmjölk men man kanske kan tillverka själv googla får du se. Mörkt bröd kanske går att skicka över på posten men det blir ju inte nybakat ;). Kollektivtrafik finns ju i alla länder men USA är ju bilens födelselsnd och de har haft god tillgång till billigt bränsle det är väl därför man inte utvecklat annan trafik. Kan man ta sig från Minneapolis till dig utan hyrbil?

Svar: Nope, bil är ett måste här. Kanske finns bussar till Mankato, men då är det fortfarande 15-20 min till lake Crystal
Elvira

2013-11-09 | 18:44:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback