Jag överlevde första dagen av High School!


Så nu är första dagen i nya skolan avklarad. Både jag och Sarah var sjukt nervösa när vi gick till skolan imorse, men det gick faktiskt ganska bra. Orkar inte beskriva dagen i detalj, men ska försöka dra igenom "the highlights of the day". :)
 
Eftersom det var första skoldagen, försvann nästan hela min första lektion (vilket var tyska), då det var samling och genomgång i idrottshallen med alla elever och lärare först. Han inprincip gå in och sätta mig i klassrummet innan klockan ringde och det var dags att gå till nästa lektion. Den lektionen gick bra, fick frågorna på en uppkommande quiz så att vi kunde plugga på.. xD Känns sjukt lätt att få frågorna som ska va på provet ^^ 
 
Den värsta lektionen jag hade var Algerba II (matte). Det var så sjukt stökigt på lektionen och läraren brydde sig verkligen inte ett dugg. För mig som inte är speciellt bra på matte till och börja med och som nu var tvungen att fatta matte på engelska var det jätte svårt att kunna koncentrera mig. Vi fick ett antal tal som ska vara inlämnade imorgon (tror jag) och som jag och Sarah har suttit och gjort nu ikväll. När jag väl fattade vad som stog var det löjligt enkelt.. typ så enkelt att jag undrar om jag kanske missförstod allt och gjorde fel! Aja, det visar väl sig imorgon ^^ 
 
Jag och Sarah hade inte lunch tillsammans, så jag var livrädd när det var dags för det. Gick och hämtade min mat och sen greps jag nästan av panik, när jag inte visste var jag skulle sitta så vet inte var jag fick det ifrån, men "grep tag" i de två tjejerna som passerade mig och typ bah "I'm new here and I don't know where to sit, can I sit with you?" Gav dem väl inte så mycket till alternativ, men dem var snälla och så haha! 
 
Några personer kom fram underdagen och frågade mig var jag kom ifrån och tydligen hade Sarah fått frågan om vi var systrar! (Vi är verkligen inte så lika). Träffade några trevliga människor, men kommer inte riktigt ihåg namnen på dem alla! Anyway, tror Sarah och jag skrev upp så på listan för "Swing choir" vilket tydligen är en kör där du dansar. Får se hur det blir med det! 
 
o juste btw, har köpt en iPhone 5 :'D HAPPY :DDD
 
GODNATT!!!! 
Kommentarer
Postat av: Mamma

Tänk så skönt att ni är två som kan hjälpa varandra. Dansande kör låter spännande det vill jag höra mer om :)!

Svar: Dissade kören helt dock haha, bytte till Web design :P
Elvira

2013-09-05 | 18:31:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback